LVII. évfolyam, 1. szám - 2019. február
Esszé | 
|
| KOMLÓS KATALIN | |
| Előadói stílusok történeti vizsgálata: új diszciplína a zenetudományban?  | 
5 | 
| Absztrakt (angolul) | 13 | 
Tanulmány | 
|
| HORVÁTH PÁL | |
| Énekesjátéktól a magyar operáig A Béla futása előadásai, forrásai és változatai  | 
14 | 
| Absztrakt (angolul) | 30 | 
| BOZÓ PÉTER | |
| „A Wagnernek megtiltani nem lehet…” A zeneszerző fogadtatásának komolytalan aspektusai a Borsszem Jankóban  | 
31 | 
| Absztrakt (angolul) | 45 | 
| DALOS ANNA | |
| Kodály szolmizál A Kodály-módszer létrejöttének első időszakáról  | 
46 | 
| Absztrakt (angolul) | 55 | 
| SZABÓ FERENC JÁNOS | |
| A magyar nemzeti hangtár létrehozására irányuló törekvések (1908–2000) – 2. rész | 56 | 
| Absztrakt (angolul) | 67 | 
| BRAUER-BENKE JÓZSEF | |
| A cimbalom hangszertípus történetének forráskritikai elemzése | 68 | 
| Absztrakt (angolul) | 93 | 
Közlemény | 
|
| KOVÁCS ANDREA | |
| De Ierusalem exeunt reliquiae Egy körmeneti antifóna szövegváltozatai  | 
84 | 
| Absztrakt (angolul) | 100 | 
| LANTOS SZABÓ ISTVÁN | |
| Passamezo vom Vngern Egy vélhetően Bakfark Bálinthoz kapcsolható lantdarab és rekonstrukciója  | 
101 | 
| Absztrakt (angolul) | 111 | 
| GOMBOS LÁSZLÓ | |
| A „kiválasztott hölgy” A megváltó nőiség szerepe Szokolay Sándor operáiban  | 
113 | 
| Absztrakt (angolul) | 120 |